Cuti-cuti Malaysia Pt.I

|

Tahun 2009 berakhir dengan percutian aku n family ke Melaka..niat hati nak jugak bawak budak-budak gi jauh skit tapi bila memikirkan hari persekolahan makin hampir aku pikir ke Melaka pun jadi lah.. yang penting diaorang hepi untuk berjalan-jalan bersama keluarga..pilihan kali ni dibuat oleh Kak Long Sofea..dia cakap nak mandi laut je..dah last minit ni tinggal kat Tanjung Bidara aje la..


Dengan semangat yang berkobar-kobar aku pun bertolak 2 kereta..aku sekeluarga and keluarga mertua aku.. sampai je kat sana macam-macam hal terjadi..1st,hotel tak terima tempahan yang telah aku buat..punya la hampeh tapi lepas aku call organizer tu rupanya ada kesilapan teknikal..nasib baik ramai yang dah check out maka dapat la aku sebijon chalet..2nd,anak aku frust sbb swimming pool tak bleh pakai..pump air rosak,hehehee..selamat skit nak melayan diaorang mandi satu tempat..
Terus check in ajer dah rasa selesa sebab sekeliling tak ada orang..huhuhuhu..ini kampung aku yang punya..kira selesa jugak chalet ni sbb ada dua bilik..kira muat la famili aku mertua aku ni..lepas solat asar terus ajak anak-anak gi laut..


Tapi sebelum turun laut maam biasa laa..kasi posing dulu satu kali..saja nak biar diaorang ni hepi especially Angah Nazhan sbb dah nak masuk darjah satu..nampak la nervous dia ni nak masuk alam persekolahan..hahaha..baru kau tau dunia ini amat luas wahai anakku...tapi dia tetap dia dan bersama dunianya..

Sampai tepian laut masing-masing takut nak cecah air..tapi lepas seminit dua langsung tak mau naik..tau pun syok kan..tapi kena paksa jugak naik sebab esok masih ada..


Petang tu mandi dalam 30 minit je..jadi la sebagai mukaddimah..hehehe.. malam tu kitaorang tak kemana-mana..layan lauk yang dimasak dari rumah je..best wo makan kat serambi malam-malam ni..

0 comments: