Apa nak jadi?

|


Pagi tadi time sarapan tergerak hati nak baca paper..kelazimannya jarang sangat aku nak baca surat khabar ni kecuali ada info yang maha penting sahaja..cuma pagi ni aku tertarik dengan tajuk muka depan Berita Harian edisi N9 ni..Tajuk maut abis..apo tak eh.."Bertunang dengan isteri orang"..sah gila masyarakat Melayu Islam kat Malaysia ni..itu anggapan aku ketika mula2 tgk tajuk ni..

Dah baca baru aku paham rupa2 nya bakal pengantin lelaki kena tipu..adohai..dah la anggota polis berpangkat Inspektor..kena tipu pulak dengan polis jugak berpangkat L/Kpl..senang2 je polis kena tipu ngan polis..abis jugak la lelaki ni sampai 25k ketika bertunang dulu..gila apa bertunang sampai 25k..memang byk duit atau anak jutawan atau saja nak buang duit...

al-kisaaaaahhh.. ( toiyyyiiibbbb ) maka tersebut lah kisaaah... ( toiyyyiiibbbb )

Masa bertunang dulu mak bapak perempuan pun tak hadir..aku rasa budak laki ni samada BAHALOL atau pun kena nasi kangkang sampai biol atau memang dah stim berair sangat sampai tak boleh nak pikir yang dia ni dah masuk lubang buaya..sedih..memang aku simpati dengan lelaki malang ni..masa sampai ke masjid untuk akad nikah,sorang umat pun tak ada kat situ..call perempuan tu, dia suruh datang rumah..sampai rumah pun sekali lagi terkejut dek tiadanya khemah kenduri dan kosong tiada orang..malah dengan selamba bodoh babi melintas, si perempuan ni turun dengan hanya berkain batik serta berbaju T..padahal lelaki ni punya la bersongket bagai..KAHKAHKAHKAH...!!!pastu siap ajak gi nikah kat SIAM...sekali lagi bahalol..

Rupa-rupanya dah ada suami..malah siap ada anak berusia 8 thn lagi..peerrggghh..memang terkayu dibuatnya..maka bermula lah episod saman menyaman..kata mengata..kutuk mengutuk..keluarga perempuan salahkan lelaki kerana tak usul periksa.. ye la..patutnya lepas bertunang bertandang lah rumah bakal mertua ke, rumah bakal mak sedara ke..berkenal-kenalan dengan ipar lamai ke..bapak perempuan cakap si lelaki tak pernah datang langsung..

Apa punya tuurrr laa manusia sekarang sampai macam ni punya hal boleh berlaku..aku tak kisah kalau yang kena tipu ni tak berpelajaran dan tak berakal fikiran..ini seorang terpelajar dan berpangkat pulak tu..lepas tu pulak yang menipu seorang yang menguatkuasakan undang-undang..aku tak salahkan PDRM tapi manusia tu agaknya dimana letak kepala hotak dia ni..mana dia letak mak ayah dia..mana dia letak majikan dia..mana dia letak keluarga dia..adooiiii..

BANGANG LAAHHHH...

2 comments:

gbone said...

tu confirm kena tatatertib tuh...HTKPN ada clause dia tuh...
memalukan...
LAYU!!!!!

JiMi said...

tu yang aku heran tu..soal ke TT tu satu cerita..ni satu hal dia senang2 kena kencing ngan minah tu apa la hal nya..?