Journey to Batu Kikir

|




Hari ni aku gi majlis walimah sahabat di Batu Kikir..kemain lak terasa jauh nya setelah bertahun aku tak ulang alik ke Bandar Baru Serting.. 5 tahun yang lalu aku sering ke sana atas urusan kerja..paling tidak seminggu sekali..jalan Bukit Putus terasa dah lurus dek kerap sangat melaluinya dan catatan terbaik aku hanya 40 minit dari Seremban ke Bandar Baru Serting..mungkin ada yang lebih pantas tapi aku ada anak bini mak ayah, jadi itulah yang mampu aku lakukan.. hehehehe

Perjalanan di awal tengahari nampak lancar sahaja..apa taknya,jalan baru telah dibuka semasa pertabalan DYMM YDP Besar Negeri Sembilan yang lalu..pemandangan sekitar jalan tersebut juga begitu aman damai..difahamkan bahawa pada raya tahun ini jalan di Seremban-Rembau-Tampin menjadi sesak teruk manakala lalu lintas di Bukit Putus begitu lancar..

Selesai makan kenduri tadi, dalam perjalanan pulang ingat nak singgah Ulu Bendul untuk sejukkan badan anak-anak..sampai je sana terlalu ramai pulak manusia yang berkunjung di hujung minggu ni.. kensel.. lain kali je lah anak-anakku.. lain kali je lah kita pergi, lagi pun bukan tak pernah pergi sebelum ni..

Adios..

0 comments: