Capek deh...!!

|

Pagi semalam aku mashuarat..(sebutan seseorang..hehehe) petang pulak pergi program kendalian anak buah aku.. cadang nak terus balik rumah je tapi memikirkan Asar dah hampir maka aku naik opis dulu.. tepat jam 5 ptg terus ketuk n balik.. fuh.. selesai satu bab hari ni...

Dengan perasaan berkobar-kobar aku memandu untuk cepat sampai ke rumah sambil dihati terdetik utk snap jugak gambar di tempat kejadian.. pakai camera hp pun jadi lah..tapi , jeng jeng jeng.... sampai je kat Kg Rambai Baris ( mcm Kg Paku Laris je plak ) bersusun kereta..


Mulanya aku ingat ada kontraktor turap jalan.. setelah hampir 15 minit menunggu aku dah fade up.. org depan semua dah turun, aku pun turut sambil bertanyakan apa cerita depan sana.. rupa-rupanya ada kren menaikkan tanker minyak yang meletup hari tu..
dekat 40 minit menunggu akhirnya dapat bergerak.. baru jumpa jalan altenatif agaknya..

Berpusing-pusing kat jalan dalam kampung tu sementara dapat balik ke Seremban.. punya la sempit jalan tu, betul-betul muat untuk laluan sebuah kereta..nak selisih dgn motor pun payah..alhamdulillah dekat pukul 6.15 ptg tiba juga aku di laman rumah..



Aku ada cuba call Balai Polis Kuala Klawang..jawapan yang diterima diaorang tak tahu apa punca kesesakan ini..hmm, takkan PDRM tidak dimaklumkan untuk menutup jalan utama ke Seremban.. setidak-tidaknya laluan alternatif ni dapat digunakan awal-awal lagi..dan aku dapat melunjur kaki lebih cepat..hehehehe..

Aduyaiii...

0 comments: