Apo cerito tu dik..??

|

Pagi ini aku ke opis macam biasa dengan sedikit malas.. bukan apa, sebab hari ni ada meeting.. aku part yang paling malas time keje ialah meeting a.k.a 'meet eating'.. biar berpeluh kat padang daripada duduk dalam bilik berhawa dingin mendengar celoteh orang-orang yang kadang-kadang perasan bagus macam dia sorang je yang buat keje dalam dunia ni.. tapi dah itu amanah dan tanggungjawab yang terpaksa dipikul maka kena la aku attend jugak untuk makan.. keh keh keh..

Setibanya aku di Kg Ulu Klawang, teringat tentang kemalangan ngeri Sabtu lepas.. terus bukak glovebox.. aisehh!!kamera teringgal pulak kat rumah.. nak pakai e71 ni mcm tak best pulak.. setibanya aku di kawasan kemalangan terasa begitu sebak.. apa yang dapat aku gambarkan ialah seolah-olah kawasan rumah tersebut terkena bom.. tiada apa yang tinggal kecuali tapak rumah jua.. pucuk kelapa pun terbakar sama.. tak dapat aku bayangkan bagaimana impak letupan lori tersebut.. pinjam sat gambar dari blog En Hassim..


Apa yang aku dengar cerita orang di situ ialah lori ni terus menghentam rumah mangsa dan meletup serta merta.. sebuah kereta BMW yang diletakkan di bahu jalan tersebut juga telah di heret oleh lori tersebut.. aku yang berulang alik ke Kuala Klawang setiap hari merasakan bahawa selekoh di kawasan ini amat merbahaya kerana begitu runcing dan berbentuk 'S'.. paling laju pun aku lalu situ dalam 60km/j (aku agak-agak aje).. lebih kurang 4 bulan lepas rumah ni dah kena rempuh sekali.. hancur la sebahagian daripadanya tanpa melibatkan kemalangan jiwa.. tapi kali ini, sungguh mengerikan dengan melibatkan 3 nyawa iaitu pemandu lori serta dua beradik yang mendiami rumah tersebut..

Bayangkan berapa kelajuan lori ni setelah menuruni Bukit Tangga dengan membawa muatan cecair petrol dan diesel seberat lebih 30,000 liter.. kereta aku yang tak tekan pedal minyak pun boleh cecah 130km/j masa kat simpang ke Jeram Toi tu.. (hehehehe, tipu je) camana agaknya brek nak berfungsi dengan baik kalau dah memang laju.. aku rasa elok kalau mana-mana lori ni pasang je speed cutter.. sepanjang aku keje kat K.Klawang ni kemain banyak lori yang lajunya mengalahkan kereta.. elok lagi masa zaman jalan bengkakng bengkok dulu.. slow je semua kenderaan.. bila dah lurus, lebar, cantik kemain la laju masing-masing.. setakat Merce ke BMW ke Accord ke nak lipat aku yakin la jugak dengan sistem kereta yang ada.. ni tak.. lori pasir yang kosong pun tumpang sekaki.. fuhh..!! dia punya lipat time koner tu macam nak drift je.. hampeh betul..!!!

Ya Allah.. selamatkanlah perjalanan hamba Mu ini pergi dan balik.. Amin..

0 comments: