LEKAS LAAHH..!!

|

Semalam aku dapat call dari Masrun, adik sepupu aku ni..dia ngajak datang rumah di Semenyih..wah, dah beli rumah budak ni..senyap-senyap je kan..dia ngajak untuk kenduri naik rumah tu la..memandangkan weekend ni aku memang free, maka aku pun bawak la famili ke sana..kebetulan pulak nak try naik hiway baru ni..ni la route map hiway LEKAS ni..

Member aku cakap sekarang dia gi keje kat KL ikut hiway ni je..jimat tol dan mileage katanya..sebelum ni ikut hiway PLUS exit Sungai Besi dari Senawang kena dlm RM8 tp ikut hiway ni dari Ampangan exit Kajang Selatan dalam RM5 je..pastu mileage potong dlm lebih krg 20km..fuhh! memang la jimat..maka hari ni aku pun berkobar-ikut jalan ni..

Memang best sebab kosong..kekeke..nak berembat syok ni..kira trek baru ni..jalan pun best je, ye laa baru tar kan..hahaha..view pun ok la jugak..cuma entrance dari Paroi masih belum siap apatah lagi nak dibuka..hahaha..kena la ikut entrance Ampangan..

Kemudahan yang disediakan pun ok jugak..hiway ni bakal menjadi jalan alternatif bagi pengguna yang nak ke Kuala Pilah, Jempol atau Jelebu tanpa perlu memasuki bandar Seremban yang jem macam hampeh tu..kira bakal menjadi jalan persisir bg Seremban..

Dari Senawang ke Semenyih lebih kurang 45km dengan catatan masa aku 30 minit je..padahal kalau ikut jalan lama jangan citer la kan sebab nak masuk town Seremban dulu..jem dalam pekan sudah pasti..tu belum kira kat Temiang lagi..memang makan masa..setakat ni tol dari Ampangan ke Mantin masih percuma..aku bayar RM2.80 dari Mantin ke Semenyih kerana masih ada diskaun..kira macam wellcome drink dr hotel la ni..detail pasal hiway ni kat SINI

Ni dah sampai..huhuhu..besar giler taman ni..yang area ni dah masuk fasa ketujuh..aku terpusing-pusing gak la mencari sbb malas nak tanya Masrun ni takut tengah sibuk basuh pinggan..hehe..tp aku kira nasib baik sebab tak de la tersesat..main redah je tapi terus jumpa..nak pakai Garmin pun tak guna sbb aku tak update map..

Apapun makan memang sodap..aku balik Seremban dengan penuh kekenyangan..

0 comments: