Memecah Kebuntuan

|

Agak lama jugak aku tak menulis..dan rasanya memang dah lama..seperti biasa alasan busuk yang semua orang akan pakai ialah - sibuk.. hahaha.. ni bukan main-main lagi tapi tahap dewa punya sibuk di hujung tahun yang lalu.. maka aku menjangkakan di awal tahun ni dapat la tempoh berehat sementara membuat perlaksanaan perancangan tahunan..


Rupa-rupanya, sama jugak.. bermula dari sasaran kerja tahunan, perancangan program peringkat daerah untuk sepanjang tahun membawa kepada persediaan menghadapi event yang besar.. untuk jangkamasa yang terdekat ini, Negeri Sembilan akan bercuti.. yeehaaa.. 14 Januari adalah merupakan Ulangtahun Keputeraan Duli Yang Maha Mulia Yang di-Pertuan Besar Negeri Sembilan Tuanku Muhriz ibni al Marhum Tuanku Munawir yang ke 63.. jadi sebagai rakyat jelata dan penjawat awam perlu menyiapkan keperluan bagi sambutan ini..baginda merupakan Ketua Agama Islam dan menjadi tunjang bagi Islam di Negeri Sembilan..Daulat Tuanku..



Tak sempat nak berehat di susuli pula dengan sambutan yang lebih besar dan mulia iaitu bersempena dengan kelahiran junjungan kita Nabi Muhammad SAW pada 12 Rabiul Awwal bersamaan dengan 15 Februari 2011.. aku rasa ramai yang lebih ingat dan nak celebrate valentine daripada Maulidur Rasul ni.. huhuhu.. kaya tokeh bunga lepas ni.. untung di kaut setahun boleh makan punya...

Dalam pada itu, isu terhangat masa kini adalah berkaitan dengan YB Menteri yang menerajui Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan.. aku pun tak tau apa yang kecoh sangat orang kita ni.. aku bukanlah minat sangat ngan politik tapi dari segi logik akal memang tak terjangkau pemikiran aku yang dia ni desperate nak melopeh kan 'air'..logik akal aku very simple, dengan jawatan dan tahap kewangan yang dia ada takkan la nak tibai seorang amah.. lain la kalau ada isu dengan artis atau mana-mana model..adoii..sangap bonar ko?

Yang nyata pada aku dari isu ini ialah pilihanraya bakal menjelma tidak lama lagi..HAHAHA.. bersedia lah kita mengasah pensil..

0 comments: