Tak Berbau..

|


Hari-hari aku ulang alik kerja lebih kurang 70km..satu perjalanan yang bagi aku agak biasa dan tak jauh mana walaupun agak menyakitkan poket nak mengisi petrol yang dikira sedikit membebankan..tayar pun cepat je nak licin..orang cakap 'alah bisa tegal biasa', perjalanan yang berliku-liku menjadi lurus dek kerana melaluinya setiap hari..sesekali time gi keje tu rasa macam dalam filem Initial D pun ada..kawasan bukit bukau berkabus bersama selekoh-selekoh tajam yang boleh mengundang padah..

Cuma kalau dah terlampau biasa hingga mengambil mudah bakal membawa padah..setakat ni dah banyak kemalangan yang aku temui sepanjang tahun lepas..yang ringan hinggalah kepada kemalangan maut..yang di atas itu salah satu darinya..malang tidak berbau, dalam pada berhati-hati pun boleh kena..cuma dalam banyak-banyak kemalangan tu aku dapati hampir kesemuanya atas faktor kelalaian dan sikap..

Aku sentiasa berdoa dan berharap semoga perjalanan aku setiap hari dalam lindungan Allah jua..Amin..

0 comments: