Cuba dulu..

|


Tengok pada gambar ni memang tak tahan..meleleh ayaq lioq beb..selalu pekena sup gearbox ni boleh bikin pusing kapla..

tapi ni bukan sup punya cerita..

ini cerita gearbox kereta..yeahh,kereta auto plak tu..sekali 'R' menendang boleh bikin kapla 2 kali pusing lebih..hahahaha...

Bulan lepas my love ngadu kereta dia ada problem..bila masuk gear 'R' je menendang semacam..ada sesekali tu langsung tak 'lock'..ahh, parah ni..aku pun mcm pomen try la tengok mana yang boleh tapi kompom la tak dapat nak buat apa-apa..

Bukan gearbox den..hehehe

Last2, hantar ke Perodua..mekanik tu dengan selambernya bercakap 'Bro..! gearbox lu ada mekanikal problem..' bagai nak jatuh jantung gua.. Perodua ada jual gearbox baru dengan harga 15 riban seketul..punya la hampeh..

Cari kedai repair gearbox kat seremban ni umpama mencari kuman dalam gua..akhirnya dapat satu kedai dengan harga 2.3k complete dengan waranti sebulan..deng!!! punya la mahal..

Akhirnya, pencarian aku bersama dr google menemukan dengan iklan INI di mudah.my..atas dasar murah dan waranti yang panjang aku try je ngan mamat ni..paling tidak jaminan yang diberikan adalah panjang dan jimat belanja..memang puas hati setakat ni..

Harap2 dapat la bertahan 4-5 tahun lagi..amin..!!